نحوه ایجاد نقشه گوگل در وب سایت

00.png

در این آموزش قصد داریم نحوه قرار دادن نقشه گوگل در وب سایت را با هم مرور کنیم. همانطور که میدانیم در اکثر وب سایت ها جدای از نوع و ماهیت آنها، صفحه ای تحت عنوان "تماس با ما" یا راههای تماس وجود دارد. در این صفحه معمولا نشانی ها و شماره تلفن های تماس و همچین اطلاعات تماس در شبکه های اجتماعی درج میشوند. آمارها نشان میدهند بیش از 70 درصد بازدید وب سایت از طریق تلفن های هوشمند و یا موبایل صورت می گیرد. حال در نظر بگیرید مشتری شما برای مراجعه به نشانی درج شده در بخش "تماس با ما" وب سایتتان بخواهد از امکان مسیر یابی از روی نقشه اقدام کند! بله، این امکان به راحتی با استفاده از امکان اشتراک نقشه گوگل قابل پیاده سازی است! در حالت عادی استفاده از خدمات گوگل نیاز به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری و دریافت کلید اختصاصی API دارد. اما راه ساده تری هم برای نمایش نقشه در وب سایتتان وجود دارد. در ادامه آموزش با ما همراه باشید.

در گام نخست (شماره 0) باید به نقشه گوگل مراجعه کنید. برای این کار عبارت google map را در یکی از موتورهای جستجو  وب (مانند شکل زیر) جستجو کنید.

پس از ورود به نقشه، مکان مورد نظر خود را در کادر بالایی سمت چپ، جستجو کنید. ممکن است مشخصات دقیق مکان شما در نقشه ثبت نشده باشد. در این حالت بهتر است نزدیک ترین مکان معروف را جستجو کرده و با امکان پیمایش دستی نقطه مورد نظر خود را پیدا کنید. تصویر زیر جستجوی مکان و گزینه های پیشنهادی گوگل را نمایش می دهد. برای ادامه گزینه مورد نظر (شماره یک) را انتخاب کنید.

گوگل (طبق تصویر زیر) مکان انتخابی را نمایش می دهد. نقطه دقیق انتخابی با نشانگر قرمز رنگ بصورت خودکار مشخص خواهد شد(شماره دو).

حالا از منوی جستجو روی آیکون سمت چپ (سه خط افقی) کلیک کنید تا سایر امکانات نقشه گوگل نمایش داده شود(شماره سه).

از منوی باز شده گزینه "Share or embed map" را طبق تصویر زیر (شماره چهار) انتخاب کنید.

در پنجره باز شده برگه "Embed a map" را انتخاب و گزینه "COPY HTML" را کلیک کنید. طبق تصویر زیر(شماره شش).

و حالا شما موفق شدید کد مروبط به نقشه را در قالب iframe ایجاد کنید. این کد را در محل مورد نظر در وب سایت خود قرار دهید.

توجه داشته باشید که با پارامتر های width و height به راحتی می توانید به ترتیب عرض و طول نقشه را به دلخواه برای ایجاد چیدمان مناسب در صفحه وب سایتتان تغییر دهید. همچنین برای استفاده از عرض کامل فضای اختصاص داده شده به نقشده در صفحه وب سایت می توانید مقدار width را 100% تنظیم کنید. موفق و پیروز باشید.

درج نظر